29 Temmuz 2012 Pazar

Tank projesi - Tank Project (Pars)

Bugün siz okuyucularıma Kocaeli üniversitesi 2. dönem projem olan tank projesi hakkında bilgi vereceğim. Bu projenin temel amacı gelişmekte olan silah ve arama kurtarma teknoloji üzerinde bilgi edinmek ve çalışmalar yapmaktır. Bu Tank projemde bulunan özellikler şunlardır ;
1) Tank için bilgisayar C# ile programladığım ve tasarladığım arayüz vardır.
2) Tank özel tasarladığım palet sistemi ile engel tanımadan her yerde rahatlıkla gidebiliyor.
3) Tank üzerindeki gece görüşlü kamera sistemi ile bilgisayardan rahatlıkla kontrol edilebiliyor.
4) Tank üzerinde bulunan ışık sistemleri ile geceleri uygun aydınlık ortam sağlanmış oluyor.
5) Bilgisayarda tasarladığım kullanıcı arayüzü ile kullanıcı ve admin ekleme çıkarma gibi özelliklerle kullanımına izin verdiğiniz kişiler erişim sahibi olabilecektir.
6) Tank ile Bilgisayarın haberleştiğini belirten ışık sistemi özelliği vardır.
7) Tank sağ sol sinyaller ile yönünü belirtebiliyor.
8) En önemli özelliği ise ateşleme sistemi üzerinde bulunan lazer sistemidir. Bu sistem ile cisimleri yakabiliyor veya patlatabiliyor. Genel çalışmalarımda balon kullandım. Böylece etkiyi direkt olarak görebiliyoruz. Bu lazer ile kibritleri rahatlıkla yakabiliyoruz.

Sistem insansız bir şekilde tehlikeli ortamlarda silah kullanımına veya insanların ulaşamayacağı yerlere gitmeye imkan tanıyor. Günümüzde de bir çok gelişmiş ülkenin de üzerinde çalıştığı bir sisteme el atmaya çalıştım. Üzerinde bulunan özel geliştirdiğim lazer sistemi ile kolayca istenilen hedefe zarar verilebilmektedir. (Bu lazer sistemini açıklamayacağım çünkü bazı insanlar bunu insanlar üzerinde deneyebilir bu da kötü sonuçlara yol açar proje tabanlı kullanmak isteyenler yorum kısmına yazsın maillerini bıraksınlar) Lazer gücü ortalama 250mw ile 300 mw arasındadır. Normal piyasada satılan lazerlerin gücünü ortalama 3 ile 10 mw arası düşünürsek bu gücün ne anlama geldiğini rahatlıkla kestirebiliriz. Tabi ki lazer teknolojisinde güç fazlalaştıkça radyasyon riski de artmaktadır. Eğer bu radyasyon riskini ortadan kaldırabilirlerse çok rahat bir şekilde filmlerde gördüğümüz silahlar kullanılmaya başlanacaktır.
Projenin resimleri ve kısa bir videosu aşağıdadır.











































































18 yorum:

  1. gerçekten mükemmelsiniz ferdi bey...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sağolun....

    YanıtlaSil
  3. merhaba ferdi bey
    projenizi çok beğendim çok güzel olmuş.
    ben uludağ üni. elektronik okuyorum ve bu sene ilk projemizi yapacağız projelerimizi avr cornell üniversy den yararlanarak yani oradaki bir projeyi yapacağız bende tank projesini yapacağım sizden ricam bu tank projesinde neler kullandığınızı nasıl yaptığınızı ve nerelerden kaynak sağladığınızı söylemeniz şimdiden çok teşekkür ederim size bana ulaşabilmeniz için adresim : gokhan.gordeli@gmail.com
    veya yerli_16_bursa@hotmail.com projenizi benle paylaşırsanız size minnettar olurum..

    YanıtlaSil
  4. Siz bana hangi konuda yardım istediğinizi söylerseniz bende ona göre size yardımcı olayım. Burada yorumlarda yardım etmem daha doğru olur çünkü herkes yararlanır.

    YanıtlaSil
  5. benim yardım istediğim konu genel ama en çok merak ettiğim paletleri nasıl yaptığınız , bilgisayarda tasarladığınız kullanıcı arayüzü , kullandığınız kamera
    IP kamera mı? , tank ile bilgisayar arasındaki haberleşme ve kullandığınız elektronik kart atmel mi ardiuno mu gibi gibi soruların cevaplarını resimleride varsa onlarıda bizimle paylaşırsanız..

    YanıtlaSil
  6. en yakın zaman da yardımınız bekliyoruz çünkü bizim de zamanımız kısıtlı ilk defa bir proje yapıyoruz bu nedenle sizin gibi tecrübeli birinden yardım istiyoruz.. GÖKHAN GÖRDELİ

    YanıtlaSil
  7. İyi akşamlar Ferdi Bey öncelikle yaptığınız çalışmaların gayet başarılı olduğunu söylemek isterim.Bu proje çok ilgimi çekti.Etkileyiici bir çalışma olmuş bu tarz bir çalışma yapmak istiyorum fakat eksiklerim olduğunu düşünüyorum bu eksiklerimi sizin yardımınız aracılığı ile çözmek istiyorum bana yardımcı olabilme imkanınız varmı? telefon aracılığı ya da özel mesaj oda olmadı burdan bana yardımcı olabilirmisiniz ? Cevap bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. işler dolayısıyla baya yoğundum , kusura bakmayın uzun zaman blog siteme giremedim ve yorumlarınıza cevap veremedım ..

    YanıtlaSil
  9. iyi günler ferdi bey çalışmalarınız çok başarılı tebrik ederim.
    ben öğrenciyim ve bir ödevim var bu konuda sizden yardım istiyorum.bilgisayar klavyesindeki yön tuşlarıyla seri port yardımıyla uzaktan kumandalı araba kontrolü sağlanacak.
    en basit haliyle rs232 portunun pinlerine uzaktan kumandanın yön tuşlarından kabloyla bağlayarak bilgisayardan da bir yazılımla beraber kullanıcı adı parola olacak şekilde kontrolünü sağlayacak bir proje olacaktır.
    ilkersezginkaraosman@hotmail.com
    0 546 467 59 53
    en kısa zamanda dönerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ilker Karaosman bey teşekkür ederim.
    Projenizde hangi yardımları istiyorsunuz ilk önce adım adım bunları belirtirseniz daha çok yardımcı olabilirim. Çalıştığım için projeyi komple yapıp gönderme şansım bulunmamaktadır.
    iyi günler....

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Hocam,

    Çok güzel bir çalışma yapmışsınız tebrik ederim. Bitirme çalışması olarak yapmayı tasarladığım projemde ben de anlık görüntü aktarımının olduğu bir sistem kurmayı düşünüyorum. Bu yüzden birkaç soru sormak istiyorum cevaplarsanız çok makbule geçer.

    -Mikrodenetleyici olarak PIC mi kullandınız?
    -Anlık görüntü aktarımı için ne tür bir kamera kullandınız?
    -Görüntü aktarımı için bilgisayar ile tank arasında nasıl bir haberleşme protokolü kullandınız?
    -Bahsettiğiniz lazer sisteminin özellikleri nedir?

    YanıtlaSil
  12. ---mikro denetleyici olarak pic 16f877a kullandım.
    ---ebaydan görüntü aktarımı için güzel ve ucuz kablosuz kameralar bulunmaktadır. tabi önemli olan bu görüntüyü bilgisayarda ve yazdığınız arayüzde gösterebilmektir..
    ---görüntü aktarımı için bilgisayar ile tank arasında zaten kameranın kablosuz olmasından dolayı alıcısı mevcuttu. bunu bir dönüştürücü ile pc nin usb girişine aktardım. c# ile yazdığım program ile görüntüyü kendi arayüzüme çektim..
    ---- lazer sistemi önündeki örneğin balonu,poşeti kağıdı plastiği tahtaya çok rahatlıkla zarar verebiliyor. madde koyu oldukça lazerin odaklanmasından dolayı teshir oranı artıyor.

    YanıtlaSil
  13. Hocam merhaba
    Bende tank projesi yapmak istiyorum fakat kafamda bir kaç soru var onları size sormak istiyorum
    Palet ve dişli uyumunu nasıl yaptınız ?
    Palet ve dişli sistemini hangi tank modeline göre yaptınız veya kendiniz yaptıysanız nasıl yaptınız ?
    Biraz yardımcı olur musunuz
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Hocam merhaba
    Bende tank projesi yapmak istiyorum fakat kafamda bir kaç soru var onları size sormak istiyorum
    Palet ve dişli uyumunu nasıl yaptınız ?
    Palet ve dişli sistemini hangi tank modeline göre yaptınız veya kendiniz yaptıysanız nasıl yaptınız ?
    Biraz yardımcı olur musunuz
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Palet sistemini düz bisiklet zincirlerinin ortasindaki pinleri cikardim . Zincir aparati yardimiyla. Daha sonra bu pinin capinda vidalar ile iki zinciri birbirine paralel olacak sekilde birlestirdim. Zincirler arasina kablo plastigini koydum zincirler sabit dursun diye. Daha sonra zinciri bitirdikten sonra pitch ve palet genislik olcusunu bir tornaciya verdim sert plastikten disli yaptirdim.

    YanıtlaSil
  16. Ayni zamanda parkelerden orta kisimlara teker olarak matkabin delme aparatlariyla tekerler yaptim palet yalpalanmasin diye.

    YanıtlaSil
  17. Hocam zincir kısmını anladım fakat bu dişliyi nasıl yaptınız onu anlamadım.
    Sadece palet sisteminin fotoğrafını çeker misiniz görmek amacıyla

    YanıtlaSil
  18. Palet kısmının resimleri eklenmiştir. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum...
İlginizden Dolayı Teşekkürler...

◄ Newer Post Older Post ►
 

Copyright 2011 Ferdi Gürtekin is proudly powered by blogger.com | Design by Tutorial Blogspot Published by Template Blogger