22 Mayıs 2011 Pazar

Ccs C Pic Programlama - Lcd Kayan Yazı



Uzun zamandır pic basic üzerinde çalışıyordum çeşitli çalışmalarımı devamlı pic basic üzerinde yapıyordum. Basic dili biraz bana sınırlı bir dil olarak gelmeye başlayınca Pic programlamada c diline geçmeye başladım.Pic basic kötü demiyorum tabiki bu dille bir çok iyi proje yazılmıştır vede kendimde bu dilde istediğim çoğu işlemi yapabildim. C dilinde ilk başta micro C ile biraz uğraştım daha sonra Ccs C ye geçmeye karar verdim. Ccs C'de ilk çalışmam olan Lcd kayan yazı programını sizlerle paylaşmak istedim.
#include "main.h"
#include
void sol(void)
{lcd_send_byte(0,0x1e);//LCD İÇİN SOLA KAYDIRMA KOMUTU
}
void sag(void)
{
lcd_send_byte(0,0x18);//LCD İÇİN SAGA KAYDIRMA KOMUTU
}
void main() {
int i;

lcd_init(); //lcd baslat
lcd_putc("\f"); //lcd ekranı temizle
//lcd hafızası 40 karaktere kadar alabilir
LCD_GOTOXY(2,1);
lcd_putc("FERDI GURTEKIN");
DELAY_MS(100);
for(;;){
for(i = 0; i < 40; i++) //40 karakter için kaydırma
{
sag();
delay_ms(25); // Kayma hızı
}
for(i = 0; i < 40; i++)
{ sol();
delay_ms(25);
} } }

3 yorum:

  1. bu devrenin micro c yazılımı ve devre şeması lazım bana koyarmısınız buraya?

    YanıtlaSil
  2. yazılımı üstte var zaten kopyalayıp yapıştırmanız yeterlidir .....

    YanıtlaSil
  3. Yazılım kısmı üst tarafta belirtilmiştir. Programın kütüphanesinde zaten bacak bağlantıları belirtilmiştir.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı Bekliyorum...
İlginizden Dolayı Teşekkürler...

◄ Newer Post Older Post ►
 

Copyright 2011 Ferdi Gürtekin is proudly powered by blogger.com | Design by Tutorial Blogspot Published by Template Blogger