12 Aralık 2010 Pazar

PİC PROGRAMLAMA

Bir çok pic programcının olduğu gibi benimde zorlukla bulabildiğim bir pic programlama devresini sizlere tanıtacağım. Aynı zamanda programı atacağımız ve programı yazacağımız yazılımlarıda sizlerle paylaşacağım.Uzun uğraşlar sonucu bulduğum bu devre multipic programmer devresi.Aslında bu devre çok yaygın ve bütün picleri nerdeyse programlıyan bir devredir. Ben deney kiti ve programlayıcının bir arada olmasını istediğim için baya bi uğraş verdim fakat uğraştığım devrelerde pek başarılı olamadım bunun üzerine programlayıcı ve deney kitini ayrı ayrı kullanmaya karar verdim.Piyasada pic programlayıcı devreler oldukça pahalı yurt dışındaki fiyatlara bakılırsa. Yurt dışından getirmeye çalıştığımızda ise çalışıp çalışmama sorunu ile karşı karşıya gelebiliriz.Multipic programlayıcı maliyeti azdır.Multipic 5.2 versiyonun tek dezavantajı seri portlu olmasıdır.Seri portlu olmasına rağmen hız bakımından gayet iyidir.Programlayıcı olarak multipic programmer ,programlayıcıyı ile bilgisayar bağlantısını kurmak için winpic 800 3.64 versiyonunu, program yazmak için ise pic basic pro yu sizlerle paylaşacağım.



1) Multipic v5.2 dökümanlarını  indirmek için tıklayınız....

2)  Winpic 800 version 3.64 programını indirmek için tıklayınız....


3)  Pic Basic Pro programını bu siteden indirebilirsiniz.......

4) Burayı Tıklayarak Derslere Ulaşabilirsiniz......

2 yorum:

  1. merhaba. ben bu devreyi yaptım ancak çalıştıramadım. nerde yanlış yapıyorum bilmiyorum. günlerdir ugraştım olmadı.winpic programı rs232 yi görmüyo.rs232 ceviricide kullandım direk olarakda bagladım sonuç yok.diger programlarıda kullandım olmadı.bana yardımcı olabilirmisiniz. gidip hazır almak istemiyorum...
    e_osman66@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hocam ...
      Sadece bilgisayarinizda dahili seriport varsa calisir .Merhaba hocam
      Bu devre usb rs232 cevirici ile kullanilmaz. Kesinlikle calismaz hatta anakarta takilan seriport kartlari da calistirmaz. ilave edilen seriportlarda calismaz.cunku bu external seeiportlarda sadece bilgi alip gonderme yapabiliriz.

      Sil

Yorumlarınızı Bekliyorum...
İlginizden Dolayı Teşekkürler...

◄ Newer Post Older Post ►
 

Copyright 2011 Ferdi Gürtekin is proudly powered by blogger.com | Design by Tutorial Blogspot Published by Template Blogger